Met trots presenteren wij onze school: een kleine dorpsschool gelegen in het mooie kerkdorp Eys met een professioneel team dat kinderen klaarmaakt om straks met een rugzak vol vaardigheden de maatschappij in te gaan.
Wij vinden het belangrijk dat kinderen hun talenten kunnen en durven waarmaken. We zijn een school met een fijn sociaal en pedagogisch klimaat. We staan bekend om de uitstraling van rust en structuur. Binnen dit schoolklimaat staat de ontwikkeling van het kind centraal, waarbij wordt uitgegaan van een gedegen didactisch fundament dat met aandacht voor verschillen gedifferentieerd wordt toegepast.

Basisschool Klavertje Vier kent 4 combinatiegroepen. De leerkracht geeft instructies of zorg aan een groep leerlingen en speelt daarbij in op de onderwijsbehoefte van ieder kind. De andere leerlingen van de combinatiegroep, of kinderen die maar een korte instructie nodig hebben, werken aan hun week- en dagtaken.  De onderwijsondersteuner begeleidt en coacht de leerlingen hierin. De leerstof is gericht op het vergroten van kennis, op het aanleren van vaardigheden, het samenwerken met anderen en het ontplooien van mogelijkheden.
De middag staat in het teken van wereldoriëntatie, zelf ontdekkend en - onderzoekend leren en de ontwikkeling van creativiteit. Ons onderwijs in de expressievakken en cultuuraanbod zorgt voor de ontwikkeling van de creativiteit van kinderen, biedt ze de mogelijkheid om hun emoties en mening te uiten en helpt bij het ontdekken van persoonlijke voorkeuren en talenten.

Wilt u meer weten? Neem dan gerust contact met ons op en maak een afspraak voor een gesprek en een rondleiding. U kunt een afspraak maken via sigrid.nelissen@innovo.nl
                         of bel 043-4511535.

Wij werken SAMEN AAN GOED ONDERWIJS.